18.1.10

ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း


ဒီေန႔ကုန္ဆုံးသြားျပန္ေတာ့လဲ ေနာက္ေန႔ဆိုတဲ႔ မနက္ျဖန္ ေရာက္လာျပန္တယ္၊ အဲဒီေရာက္လာတဲ႔ မနက္ျဖန္ ကိုလဲ ဒီေန႔ လို႔ ဆိုၾကရ ျပန္တယ္။ အင္း ခ်ာခ်ာလည္ေနတဲ႔ ဒီေန႔နဲ႔ မနက္ျဖန္ အေတာ္ဒုကၡေပးတာပဲ။ ဒီေန႔မွာလဲ အလုပ္ေတြမ်ားခ်င္ မ်ားေနမယ္။ အလုပ္မမ်ား ရင္ေတာင္ အေတြးေတြနဲ႔ ႐ႈတ္ယွက္ခတ္ေနျပန္ေရာ။ ဒီအေတြး ဗလခ်ာေတြေၾကာင့္ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ျဖစ္ ျပန္ဘူး။

အေကာင္းဘက္ကို ဦးတည္တဲ႔အေတြးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတဲ႔ဘက္ကို ဦးတည္တဲ႔အေတြးပဲျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္ မျဖစ္တာ, အလုပ္ပ်က္တာ ကေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ အလုပ္မျဖစ္ေတာင္ အေကာင္းကို ဦးတည္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေသးတယ္ဆိုရမွာပဲေလ။ “မလုပ္ခင္စဥ္းစား၊ စဥ္းစားၿပီးမွလုပ္”လို႔ အဆိုရွိတာမို႔ လုပ္လိုက္ စဥ္းစားလိုက္၊ စဥ္းစားလိုက္ လုပ္လိုက္ေပါ့ေလ။


“တစ္ခါတရံ အေတြးဟာ ပန္းထုပ္၊ တစ္ခါတရံ ညႊန္ပုတ္” တဲ႔။ အေကာင္းနဲ႔အဆိုးဆိုတာ သဟဇာတ မိႆက အညမညသေဘာေတြပဲေလ။ အနႏၱရ, သမနႏၱရ - သူၿပီးသူဆိုတဲ႔ သေဘာတရားေတြလို႔ပဲ ဆိုရမလား။ အေတြးေတြက လည္ေနလို႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာတင္ ရတာမွတ္ေနတာ။ ပ႒ာန္းဆက္ေတြကလဲ ပါေန ျပန္ေရာလား။

ေကာင္းတဲ႔အေတြးက ေနကၡမၼသေဘာ အဗ်ာပါဒသေဘာ အ၀ိဟိ ံသာသေဘာရွိၿပီး၊ ဆိုးတဲ႔ အေတြးကေတာ့ ကာမသေဘာ ဗ်ာပါဒသေဘာ ၀ိဟိ ံသာသေဘာရွိၾကေလရဲ႕။ အျဖဴနဲ႔အမဲ ဤကဲ႔သို႔ ကြဲကြဲျပားျပားေပါ႔။ ဘယ္လိုေပါင္းစပ္ႏိုင္မလဲ။ ဒါေပမယ့္ အျဖဴေပၚ အမဲေဖာက္ထားတဲ႔ စာလုံးေလးေတြဆိုရင္ေတာ့ အေတာ္လွေပသပ။ ေအာ္ ဒီေန႔ရဲ႕အေတြးနဲ႔ မနက္ျဖန္အတြက္အေတြး ရင္ေလးစရာမျဖစ္ရေလေအာင္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ႔ အေတြးေကာင္းေလးေတြျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရမယ္ေလ။

အေတြးဆိုတာကလဲ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သေဘာတရားေပပ။ တစ္ခါ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတာကိုလဲ “ဆႏၵ” လို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္တာပဲကိုး။ ဆႏၵဆိုတာ ျဖစ္ခ်င္တာ, ရခ်င္တာပဲေလ။ လူတိုင္းမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ဆႏၵဆိုတာ ရွိၾကစၿမဲပါ။
“ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ အသက္ရွင္ေနရတယ္”လို႔ေတာင္ ဆိုၾကတယ္မဟုတ္လား။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ သို႔မဟုတ္ ဆႏၵမရွိတဲ႔သူဟာ အသိစိတ္ကင္းမဲ႔သူပဲ ျဖစ္ေပမေပါ႔။ ေကာင္းတာကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တၾကသလို အသားမရွိေတာ့တဲ႔ အမဲရိုးကို အရသာခံၿပီးကိုက္ေနတဲ႔ေခြးလို ေကာင္းမယ္လို႔ ထင္တာကိုလဲ ေတာင့္တခ်င္ ေတာင့္တၾက လိမ့္မယ္။ ဓားသြားထက္က ပ်ားရည္စက္ကေလးလိုပါလား-လို႔ ေတြးမိရင္ေတာ့ ဆႏၵရွိၾကမယ္ မထင္ဘူး။ ခက္တာက အဲဒီလို မထင္တတ္ၾကတာပဲ။

ေမွ်ာ္လင့္တိုင္း ဆႏၵရွိတိုင္းလဲ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္။ “အစိႏၱိတမၸိ ဘ၀တိ၊ စိႏၱိတမၸိ ၀ိနႆတိ- မႀကံလည္းျဖစ္၊ ႀကံလည္းနစ္၏” လို႔ ဆိုသမို႔လား။ ျဖစ္ရင္ေတာ့ အတိုင္းထက္အလြန္ တံခြန္နဲ႔ကုကၠားပဲေလ။ ဘာေျပာဖြယ္ရာ ရွိမလဲ။ လူမို႔ ေမွ်ာ္လင့္ၾကတာမွန္ေပမယ့္ မျဖစ္ႏိုင္တာကို ေမွ်ာ္လင့္ေနရင္လဲ အသိစိတ္မရွိရာ ေရာက္ေနမလား ဆိုတာကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔လိုမယ္ထင္တယ္။ “ျဖစ္ခ်င္တိုင္းသာ၊ ျဖစ္ေနပါက၊ ဘယ္မွာအနိစၥ ရွိမည္နည္း” ဆိုတဲ႔ စကားေလးကလဲ အေတာ္တာသြားလွပါတယ္။

ျဖစ္တာ မျဖစ္တာေနာက္ထား ေတြးဖို႔က မိမိတို႔တာ၀န္ေပေလ။ အဲဒီအေတြးထဲမွာ အေဆြးေတြ ေရာပါမလာဖို႔ပဲ လိုတယ္။ ေကာင္းတာကို ႀကံစီပါ၊ ေမွ်ာ္လင့္ပါ။ မိစၧာသကၤပၸကို ပယ္႐ွားႏိုင္ၿပီးေတာ့ သမၼာသကၤပၸမဂၢင္ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းကို ဦးတည္တယ္ဆိုေသာ္လဲ လက္ေတြ႔မပါတဲ႔ ေတြးေတာမႈ, ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေတာ့ အဓိပၸါယ္မရွိပါဘူး။ အေရးမပါလို႔ အရာမထင္တာ မဟုတ္ဘူး၊ အရာမထင္လို႔ အေရးမပါ ျဖစ္ေနတာ။

အေရးလည္းပါ အရာလည္းထင္ေအာင္ စိတ္ကူး - ျဖစ္ခ်င္တဲ႔ဆႏၵ - ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အေကာင္အထည္မေပၚရင္ “အေကာင္းထည္” ဆိုတာကို ဘယ္လို သတ္မွတ္ႏိုင္မွာလဲ? သတ္မွတ္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ပါ။

တစ္ေန႔တာ အေတြးနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို အပ်က္သေဘာ, အဖ်က္သေဘာေဆာင္တဲ႔ အကုသိုလ္ဘက္ကို မယိမ္းယိုင္ေစဘဲ၊ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ႔ ကုသိုလ္ဘက္ကို မ်ားမ်ား ေဆာင္ၾကဥ္းၾကပါစို႔- မိမိတို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္ကို ေန႔စဥ္ ဆန္းစစ္ၾကပါစို႔လို႔ စကားလက္ေဆာင္ပါးရင္း -- “စိတ္ဓာတ္-လုပ္ရပ္၊ ႏွစ္ရပ္ေပၚမွာ၊ ယုတ္+ျမတ္ဟာ၊ တည္တာအမွန္ျဖစ္” ဆိုတဲ႔ ဆရာ႔စကားေလးနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကို အဆုံးသတ္ လိုက္ပါတယ္။

Print this post

No comments:

Post a Comment