စာေပရဲ႕ အႏွစ္သာရ, ဘာသာတရားတစ္ခုရဲ႕ အတိမ္အနက္ဆိုတာေတြကို ေသခ်ာမေလ႔လာဘဲ မႀကိဳက္မႏွစ္သက္လို႔ မ်က္မုန္းႀကိဳးလို႔ အႏွစ္သာရကို မရွာဘဲ သုိ႔မဟုတ္ အႏွစ္သာရေတြကို ေတြ႔ပါလွ်က္နဲ႔ ဥေပကၡာျပဳကာ အျပစ္အစအနကိုရွာ အျပစ္မဟုတ္တာကို အျပစ္လုပ္ၿပီး အခ်ီးႏွီး အေၾကာင္းမဲ႔ ေ၀ဖန္ေျပာဆို ေရးသားမယ္ဆိုရင္ ပညာရွိတဲ႔သူေတြက စာေပနဲ႔ ဘာသာအတိမ္အနက္ကို ေသခ်ာေလ႔လာထားတ႔ဲသူေတြက သူ႔ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြကို လက္ခံၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
မည္သူမဆို သူတစ္ပါးမ်က္ေခ်းကိုသာ ျမင္တတ္ၿပီး၊ ကိုယ့္မ်က္ေခ်းကို မျမင္တတ္ၾကပါဘူး၊ သူမ်ား အျပစ္ဆိုရင္ အေသးအမႊားေလးကအစ ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ၿပီး၊ ကိုယ့္အျပစ္ဆို ေတာင္ပုံရာပုံ ျဖစ္ေနေသာ္ လည္း မျမင္တတ္ၾကပါဘူး။ သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲ ၾကည့္ပါတယ္၊ ကိုယ့္အျပစ္ကိုပဲ ရႈပါတယ္။ သူမ်ားအျပစ္ကို မၾကည့္ပါဘူး။ သူမ်ားအျပစ္ျမင္ဦးေတာ့ ကဲ႔ရဲ႕လိုစိတ္နဲ႔ မျမင္ပါဘူး၊ သနားတဲ႔စိတ္ ဒါမွမဟုတ္ အျပစ္ထပ္မျဖစ္ေစခ်င္တဲ႔စိတ္နဲ႔ သူ႔အျပစ္ကို ေထာက္ျပေျပာဆိုတာမ်ဳိး ရွိပါလိမ့္မယ္။
သူတစ္ပါးကို အေၾကာင္းမဲ႔သက္သက္ အျပစ္တင္ေ၀ဖန္တတ္သူရဲ႕ စိတ္အစဥ္ဟာ ဘယ္ေသာအခါမွ မၿငိမ္းေအးပါဘူး၊ အေၾကာင္းမဟုတ္ အေၾကာင္းရွာၿပီး ပူေလာင္ေနရတတ္ပါတယ္။ ဒီဘ၀မွာသာ ပူေလာင္ခံ ရတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေနာင္ဘ၀ေတြမွာလည္း ပူေလာင္ရမွာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ သူတစ္ပါးေကာင္းတာ မေကာင္းတာက ကိုယ္နဲ႔ဘာမွ မဆိုင္ပါဘူး။ ေကာင္းတာေတြရင္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာစိတ္ေလး ေမြးလိုက္ရုံပါပဲ။ ကိုယ္ေကာင္းရင္ ေကာင္းက်ဳိးကို ကိုယ္ခံစားရမယ္၊ ကိုယ္မေကာင္းရင္ မေကာင္းက်ဳိးကို ကိုယ္ပဲခံစားရမယ္။
ကမၼနိယာမသေဘာတရားအရ “ (ကံ) အလုပ္ဟာ လုပ္သူနဲ႔ပဲ တိုက္ရိုက္ဆိုင္တယ္” ဆိုတာ နားလည္တဲ႔ သူေတြက သူတစ္ပါးမေကာင္းျပစ္ကို တမင္သက္သက္ ေ၀ဖန္လိုစိတ္နဲ႔ မၾကည့္ပါဘူး။ သနားစာနာတဲ႔ စိတ္နဲ႔သာ ၾကည့္ေကာင္းၾကည့္ပါလိမ့္မယ္။
ေ၀ဖန္မယ္ဆိုရင္လည္း အျပဳသေဘာနဲ႔ပဲ ေ၀ဖန္သင့္ပါတယ္။ အျပဳသေဘာနဲ႔ ေ၀ဖန္ဖို႔ဆိုတာ စာေပရဲ႕ အႏွစ္သာရ, ဘာသာတရားရဲ႕ အတိမ္အနက္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ႔လာၿပီးမွ ေ၀ဖန္ပါ။
Website ေတြ အမ်ားႀကီးထဲက ေလာေလာဆယ္ မိမိေလ့လာေနတဲ႔ Website တစ္ခ်ဳိ႕က ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာစာေပနဲ႔ အႏွစ္သာရေတြကို ေျမာက္မ်ားစြာ ေပးစြမ္းႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ အေၾကာင္းအရာ ေျမာက္မ်ားစြာကို ရွာေဖြဖတ္ရႈ ႏိုင္ပါတယ္။
http://www.vipassana.com/canon/
http://www.accesstoinsight.org/index-subject.html#dana
တရားအသိ၊ ကိုယ္႔မွာရွိ၊ ၿငိမ္းေအးပါဘိေလ။
Print this post
No comments:
Post a Comment