ထိတ္လန္႔မႈ သို႔မဟုတ္ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈဆိုတာကို အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ႐ႈေထာင့္အသြယ္သြယ္ကေန သုံးသပ္ တင္ျပတတ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္႔မွာ ဘာအမွားမွ မရွိပါဘဲနဲ႔ လူမ်ားတဲ႔ေနရာေတြကို မသြားရဲတာ၊ အသိမ႐ွိတဲ႔ ေနရာကို မသြားရဲတာ၊ မစားဘူး မေသာက္ဘူးေသးတဲ႔အရာကို စားေသာက္လိုက္ရင္ တစ္ခုခုမ်ား ျဖစ္သြား မလားဆိုတဲ႔အေတြးနဲ႔ မစားမေသာက္ရဲတာ၊ ကိုယ္ကမွန္ေနပါလ်က္နဲ႔ ျပန္မေျပာရဲလို႔ ငုံ႔ခံေနရတာ စသည္ျဖင့္ ထိတ္လန္႔မႈ ေၾကာက္ရြံ႕မႈေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ။
“မွန္တယ္ တရားတယ္” ဆိုတဲ႔အရာေတြကို လုပ္ရဲေအာင္၊ မဟုတ္မမွန္တာေတြကို တြန္းလွန္ႏိုင္စြမ္းတဲ႔ သတၱိရွိေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေၾကာက္ရြံ႕မႈမွ ကင္းေ၀းေရး ဆိုတဲ႔ စာတစ္ေစာင္ ေပတစ္ဖြဲ႔အေနနဲ႔ ေရးသားျဖန္႔ေ၀ ၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အရမ္းေကာင္းတဲ႔ အက်ဳိးျပဳစာေပေတြပါပဲ။ ဒါ႔ေၾကာင့္လည္း စာဖတ္ပရိသတ္က လက္ခုပ္လက္၀ါးတီးကာ အားေပး လက္ခံၾကတာေပါ့။ ဒီလိုမ်ဳိး ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ဆိုတာေတြကလည္း တကယ့္ကို မရွိသင့္တာပါ။ သတၱိရွိစြာနဲ႔ မိမိတို႔ဘ၀ကို ရင္ဆိုင္ရဲ ေလွ်ာက္လွမ္းရဲရမယ္။
တုံ႔ဆိုင္းတုံ႔ဆိုင္း ခ်ီတုံခ်ီခ်ျဖစ္ေနတဲ႔စိတ္ေတြက မိမိတို႔ ဘ၀တိုးတက္ေရး ေဆာင္ရြက္ရာမွာ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ႔ အေႏွာက္အယွက္ေတြပါ။ ဒီလိုစိတ္မ်ဳိးေတြ ၀င္မလာေအာင္ ကာကြယ္ရမယ္၊ ၀င္လာခဲ႔ရင္လဲ ခ်ဳိးႏွိမ္ တိုက္ထုတ္ပစ္ရမယ္။ ဒါမွသာ လူေပၚလူေဇာ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာၿပီး ေလာကလူသားေတြကို ေကာင္းက်ဳိးျပဳ ႏိုင္မယ္၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ေနမယ္ဆိုရင္ အမ်ားေရွ႕က ဘယ္လိုလုပ္ မားမားမတ္မတ္ ရပ္ႏိုင္မွာလဲ၊ သူမ်ားက တြန္႔ပို႔လိုက္လို႔ ေရွ႕ကို ေရာက္ပါေစဦးေတာ့၊ ေၾကာက္ဒူးတုန္ေနမွာ မလြဲပါဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ေလာကလူသားေတြကို ေရွ႕ကေန ဦးေဆာင္မႈေပးႏိုင္ေအာင္ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ေတြကို ဖယ္ရွားကာ သတၱိရွိဖို႔လိုပါတယ္။
ေၾကာက္တယ္ဆိုရာမွာ ကိုယ့္မွာ ကိုယ္က်င့္သီလပ်က္ျပားေနရင္လည္း ေၾကာက္ရြံ႕မႈေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ အရက္ေသစာ ေသာက္စားၿပီး မူးယစ္ရမ္းကားေနတဲ႔သူတစ္ေယာက္ဟာ သူဘာသာသူ ေအာ္ဟစ္ ေကာင္း ေအာ္ဟစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ သူေတာ္ေကာင္းေတြေနတဲ႔ေနရာ တရားေဟာ တရားနာလုပ္ေနတဲ႔ အဆင့္အတန္းရွိတဲ႔ေနရာေတြမွာေတာ့ ၀င္မလာရဲပါဘူး။ ဒီလိုျဖစ္ေအာင္လည္း သူေတာ္ေကာင္းတရားက (သူယုတ္မာတရားနဲ႔) မိုးနဲ႔ေျမလို ေ၀းကြာေအာင္ကို လုပ္ေပးထားတာပါ။ ဒါကို ဓမၼသတၱိ- တရားစြမ္းအားလို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းျခင္းဟာ သတၱိရွိျခင္း၊ လူေတာတိုး၀႔ံျခင္း၊ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ကင္းျခင္းကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။
ထိုနည္းတူစြာပါပဲ အျခားကိုယ္က်င့္တရားတစ္ခုခု ပ်က္ျပားေနတဲ႔သူဟာလည္း ကိုယ့္စိတ္ကို မလုံဘဲ ေၾကာက္လန္႔ေနတတ္ပါတယ္။ တကယ့္ေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ကပဲ ကိုယ့္ကို ေျခာက္လွန္႔ေနတာပါ။ အတၱာႏု၀ါဒေဘး လို႔ စာေပမွာ သုံးႏႈံးပါတယ္။ “ကိုယ္က်င့္တရား၊ ပ်က္ျပားေလေလ၊ သူ႔စိတ္ေတြ၊ အေနမလုံေတာ့” ဆိုတဲ႔ ဆရာသမားေတြရဲ႕ ဆုံးမစကားကိုလည္း မွတ္သားဘူးပါတယ္။
“ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏ” တဲ႔။ ကိုယ့္ကိုယ္က်င့္တရားတစ္ခုခု ပ်က္ျပားေနရင္လဲ ျပင္လိုက္ရင္ခဏပါ။ စကၠန္႔ပိုင္း မီးနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာ ပ်က္သြားႏိုင္သလို ေကာင္းလဲေကာင္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက စိတ္ပဲ မဟုတ္လား။ “စိတ္တစ္ခုထိန္း အားလုံးၿငိမ္း” လို႔ ဆိုၾကတာပဲကိုး။ ပ်က္ေနရာကေန ျပင္လိုက္ရင္ သူေတာ္ ေကာင္းေတြက ၀မ္းသာအယ္လဲ ႀကိဳဆိုၾကစၿမဲပါ။
ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမွာလည္း ေကာင္းျမတ္တဲ႔ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းဆိုတာ ရွိပါေသးတယ္။ ထိတ္လန္႔တယ္ဆိုတာ စာေပသေဘာအရ “သံေ၀ဂ” လို႔ေခၚပါတယ္။ သံေ၀ဂျဖစ္ဖြယ္ရာ အေၾကာင္းတရား (သံေ၀ဇနိယ႒ာန) သံေ၀ဂ၀တၳဳ ၈-ပါးရွိပါတယ္။ ၁. ဇာတိ-ပဋိသေႏၶေနျခင္း၊ ၂. ဇရာ-အိုမင္းရျခင္း၊ ၃. ဗ်ာဓိ-နာဖ်ားရျခင္း၊ ၄. မရဏ-ေသေက်ပ်က္စီးရျခင္း၊ ၅. အပါယဒုကၡ-အပါယ္ဆင္းရဲ၊ ၆. အတီတ၀႗မူလကဒုကၡ-အတိတ္၌ ၀ဋ္လ်င္အေၾကာင္းရင္းရွိေသာ ဆင္းရဲ၊ ၇. အနာဂတ၀႗မူလကဒုကၡ-အနာဂတ္၌ ၀ဋ္လ်င္ အေၾကာင္း ရင္းရွိေသာဆင္းရဲ၊ ၈. ပစၥဳပၸႏၷ အာဟာရ ပရိေယသနမူလကဒုကၡ-ပစၥဳပၸန္၌ အာဟာရကို ရွာမွီးျခင္းလ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိေသာဆင္းရဲ ဆိုတာေတြေပါ့။ တကယ္စဥ္းစားမွ တကယ္သိတာပါ။
ဒီအရာေတြဟာ တကယ့္ကိုဆင္းရဲပါလား၊ ဆင္းရဲျခင္း အစစ္အမွန္ေတြပါလားလို႔ မိမိဉာဏ္နဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြးေတာဆင္ျခင္မိရင္၊ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ရင္ “သံေ၀ဂဉာဏ္”လို႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီလို သံေ၀ဂ မရွိၾကလို႔လည္း တရား အသိစိတ္မ၀င္ၾကတာပါ။ ဒီလို သံေ၀ဂဉာဏ္မ်ဳိးရွိရွိနဲ႔ တရားရွာရင္ လ်င္ျမန္စြာ တရား ေပါက္ႏိုင္ပါတယ္။ “သံေ၀ဂမပါရင္ တရားမရွာနဲ႔” လို႔ေတာင္ ဘာသာဋီကာ က်မ္းျပဳဆရာေတာ္က မိန္႔မွာသြားေလရဲ႕။
မိမိကိုယ္တိုင္ ဘ၀ကို ရဲ၀ံ႔စြာနဲ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ဖို႔၊ အမ်ားကို ဦးေဆာင္မႈေပးႏိုင္ဖို႔ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ကင္းဖို႔ လိုအပ္သလို၊ သံသရာစက္၀ိုင္းတြင္းက လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ဘ၀ဆင္းရဲဒုကၡမ်ား ကင္းေ၀းဖို႔အတြက္ေတာ့ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းရွိဖို႔ လိုအပ္လွပါေၾကာင္း။…..
No comments:
Post a Comment