11.11.09

ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီသသူ ႏွင့္ သူ၏ အရည္အခ်င္းတစ္ခ်ဳိ႕

မိမိသည္ အသက္ ၉-ႏွစ္ေက်ာ္ခါစ ၁၀ ႏွစ္ထဲ၀င္ခါစကပင္ ရြာမပရိယတၱိစာသင္တိုက္သို႔ အငယ္ဆံုး စာသင္သားတစ္ပါးအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာခဲ႔သည္။ အငယ္ဆံုးမို႔ လူခ်စ္လူခင္ေပါတယ္ပဲ ဆိုရမလား မေျပာတတ္၊ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် မ်က္ရည္နဲ႕မ်က္ခြက္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စာအံ ေက်ာင္းသြားလိုက္, စာ၀ါတက္လိုက္, ညေန စာသင္ၿပီးခ်ိန္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ ေက်ာက္ဒုိးရိုက္လိုက္နဲ႔ ကေလးဘ၀ အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ခဲ႔တာေပါ့။
စာသင္တိုက္ေရာက္လာတဲ႔ကိုရင္ေလးေတြဟာ ကိုယ္႔ဇာတိရပ္ရြာတုန္းမွာ ေန႔ခင္းဆြမ္းစားၿပီး သံဃာေတာ္ေတြ ခဏအနားယူက်ိန္းစက္ၾကတယ္ဆိုတာ သိမွမသိဘဲ၊ ၿမိဳ႕ေရာက္လာမွပဲ သိရတာ။ အက်င့္ကလည္းမရွိေတာ့ စာခ်ဘုန္းႀကီးေတြက ဘယ္ေလာက္အအိပ္ခိုင္းခိုင္း မအိပ္ပါဘူး၊ ေျပာတုန္း ခဏေလးပဲ အိပ္ခ်င္ေယာင္ေနလိုက္တာေပါ့၊ လစ္တာနဲ႔ ထေျပးၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေဆာ့ကစားၾက တာပါပဲ။
တစ္ေန႔ေတာ့ ဆရာေတာ္နဲ႕ေတြ႔လို႔ “သတၱ၀ါေလးေတြ အိပ္ဆို မအိပ္ဘူး၊ စာက်က္ခ်ိန္က် ငိုက္ၿပီ၊ လာ ငါ့အခန္းထဲ လိုက္ခဲ႔ၾက” ဟုဆိုကာ သူ႔ကုတင္ေျခရင္းမွာ အိပ္ခိုင္းပါေတာ့သည္၊ တစ္နာရီ ထိုး စာအံေက်ာင္း စာ၀ါတက္ဖို႔ရန္ သတိေပးတုန္းေခါက္မွ ႏႈိးလႊတ္ပါေတာ့သည္၊ ေန႔ခင္းဘက္ေတြမွာ သူ၏ကုတင္ေျခရင္းတြင္ သြား အိပ္ရသည္၊ ကေလးရဲ႕သဘာ၀ ႏွစ္ႏွစ္ခ်ဳိက္ခ်ဳိက္အိပ္ေပ်ာ္သြားရင္ ခံတြင္းထဲက အာပုတ္ရည္ (သြားရည္)ေတြက က်တတ္တာကိုး၊ ႏႈိးလႊတ္လိုက္တာနဲ႕ ထေျပးတာ ဆိုေတာ့၊ ၾကမ္းျပင္မွာက်န္ခဲ႔တဲ႔ အာပုတ္ရည္ေတြကို သုတ္သင္ရမယ့္တာ၀န္က အခန္းပိုင္ရွင္ “ဆရာေတာ္” ပဲေပါ့။ ဒါက မိမိအတြက္ မေမ႔ႏိုင္စရာေတြထဲက တစ္ခ်ဳိ႕ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုရင္ငယ္ဘ၀က မိမိတို႔ ဆရာ႔အေၾကာင္းကို ဂရုမစိုက္တတ္၊ ဆရာ ဘယ္လို နာမည္ႀကီး ေၾကာင္းကိုလည္း ဘာမွ ဂဃနဏ မသိ။ ဆရာဟူ၍သာ သိ၏၊ ပုံမွန္ အလုပ္လုပ္ ေနတယ္-ဟုသာ နားလည္၏။ အျခားေက်ာင္းတိုက္ႏွင့္ ဆရာေတာ္မ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ နားမလည္ခဲ႔၊ မိမိေနထိုင္တဲ႔ စာသင္တိုက္တစ္ခုသာ သိသည္။ “ဧ၀ံ ဇရာ စ မစၥဳ စ၊ အာယုံ ပါေဇႏၱိ ပါဏိနံ”-ဆိုတဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္နဲ႔အညီ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အသက္ကို (ငယ္ရာကေန အႀကီးျဖစ္ လာေအာင္, ႏုပ်ဳိျခင္းကေန အိုမင္းရင့္ေရာ္လာေအာင္) ဇရာ-မရဏတို႔က တေျဖးေျဖး ဆြဲေခၚသြားေန သည္။ ေနာက္ၿပီး “ေလာေကာ သတၱာန မာေစေရာ-ေလာကႀကီးသည္ သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕ ဆရာ”တဲ႔၊ ဟုတ္ ေပ၏၊ ေရာက္ခဲ႔တဲ႔ေနရာေတြ စုံခဲ႔ၿပီ၊ ပညာသင္ခဲ႔တာေရာ ေလ႔လာေရးအျဖစ္နဲ႔ သြားေရာက္ခဲ႔တာ ေတြပါဆိုေတာ့ ေလာကႀကီးကသင္ေပးတဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရခဲ႔ၿပီ၊ ဒါေပ မယ့္ ၿပီးျပည့္စုံျခင္းကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ရွိႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ဘ၀သခၤန္းစာကား ဘ၀ဆံုးမွပင္ အၿပီးသတ္ေပေတာ့မည္။ မိမိသည္ပင္ အခ်ိန္ေတြေျပာင္းလဲလာခဲ႔သည္ႏွင့္အမွ် အရြယ္ႏွင့္ပညာ ထိုက္သင့္သေလာက္ ရလာၿပီမို႔ စာသင္သားဘ၀မွသည္ စာခ်ဘ၀သုိ႔ ကူးေျပာင္း ေရာက္လာခဲ႔ရၿပီ။
အခ်ိန္ကို အသံုးခ်သည့္ဆရာ
ဆရာ႔အနီးသုိ႔ ျပန္ေရာက္လာခြင့္ရၿပီး ဆရာ၏ အမ်ားအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္း တစ္စိပ္တစ္ေဒသႏွင့္ ေက်ာင္းတိုက္တာ၀န္ကို အုပ္တစ္ခ်ပ္သဲတစ္ပြင္႔အေနျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ ထမ္းေဆာင္ရတဲ႔အတြက္ မ်ားစြာ ဂုဏ္ယူမိ၏၊ ဂုဏ္လည္းတက္၏။ ဆရာ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္, စိတ္ေနစိတ္ထားႏွင့္ သင္ၾကားမႈ နည္းစနစ္တို႔ကို ပိုမို၍ သိခြင့္ရလာ၏၊ ဆရာ၏ ပညာသင္ၾကားပုံ စနစ္သည္ “တို-က်ဥ္း၏၊ လိုရင္းမိ” ဟု သုံးသပ္မိပါ၏။ ဆရာသည္ အခ်ိန္ကုိ ကုန္သင့္တာထက္ ပိုမကုန္ေစခ်င္၊ ကုန္ဆံုးရမည့္ အခ်ိန္ကုိ ထိထိမိမိ အက်ိဳးရွိရွိ အသုံုးခ်သင္ျပသည္။ အေျခခံေလးေတြကအစေပါ့- ကေလးငယ္ဘ၀က ကစၥည္း သဒၵါႀကီးသင္စဥ္က “ယႆိၿႏၵိယာနိ- ကို ယႆ+ ဣႁႏၵိယာနိ ဟုပုဒ္ျဖတ္၍တည္ဟု၎၊ ပုဗၺမေဓာဌိတ မႆရံ သေရန ၀ိေယာဇေယ-ဟူေသာသုတ္ျဖင့္ဟူ၍၎” အရွည္ႀကီးဆိုၾကရသည္၊ ဆရာ၏ သင္ျပပုံမွာ “ယႆိၿႏၵိယာနိ-ကို ယႆ+ ဣႁႏၵိယာနိ ဟုပုဒ္ျဖတ္၊ ပုဗၺမေဓာဌိတ စေသာသုတ္ျဖင့္” ဟု အလြယ္တကူ ဆိုေစၿပီး အခ်ိန္ကိုခ်ဳံး၍ သင္ေပးတတ္သည္။ ေလာကနီတိဆရာက “သိေႏၷ သိပံၸ-အတတ္ပညာကို ေျဖးေျဖး သင္ရာ၏” ဆိုေပ၏၊ ဆရာကမူ တစ္ေနရာတည္းမွာ အခ်ိန္ဆြဲ၍ ေျဖးေျဖး သင္ေနသည္ကို သေဘာမက်၊ အခ်ိန္ဆြဲသင္ေနသျဖင့္ စာသင္သား ျငီးေငြ႔မည္ကို သေဘာေပါက္၏။ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ သင္ရိုးတစ္ခုလုံး ျခဳံငုံမိေအာင္ ျမန္ျမန္သင္သည္၊ မ်ားမ်ားသင္သည္၊ သင္ရိုး ေပါက္မွ မေမ႔ေအာင္ အေခါက္မ်ားစြာ ထပ္သင္ေစသည္၊ “ဗဟုဥၥ ဂဏွာတိ၊ လဟုဥၥ ဂဏွာတိ၊ ဂဟိတဥၥႆ န သမုႆတိ-မ်ားမ်ားလည္း သင္၏၊ ျမန္ျမန္လည္းသင္၏၊ သင္ၿပီးသားကိုလည္း မေမ႔ ေပ်ာက္ေစ” ဆိုတဲ႔ ဘုရားရွင္လက္ထက္က သမားေတာ္ႀကီး ဆရာဇီ၀က၏ စာသင္ပုံနည္းစနစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီသည္ဟု ထင္မိသည္။ ဧည့္သည္ဒကာ ဒကာမေတြကိုလည္း အလုပ္ပ်က္ အခ်ိန္ကုန္ခံ၍ အၾကာႀကီး စကားမေျပာ၊ လိုရင္းကိုသာေျပာ၍ “ေအး ေကာင္းၿပီ” ဟု၎၊ “ဆရာေတာ္မွာ လုပ္စရာ ေလးရွိေသးလို႔” ဟု၎ စကားျဖတ္ၿပီး အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ေနတတ္သည္။ ဤကဲ႔သို႔ အခ်ိန္ကို ဂရုစိုက္, တန္ဖိုးထားတတ္ေသာ ဆရာပါေပ။
တပည့္ကိုနားလည္ေသာဆရာ
“ေယာကၡမဆိုတာ တစ္ခါက သမက္ပါပဲ” လို႔ေျပာၾကသလို “ဆရာဆိုတာလည္း တစ္ခါက တပည့္ပါပဲ” လို႔ဆိုခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာသည္ တပည့္ရဲ႕သေဘာသဘာ၀ႏွင့္ စိတ္ဓာတ္ကို နားလည္ေပးရမည္၊ “ဆရာဟာ အထက္က လူပဲ” ဟုဆိုၿပီး ငါတေကာ ေကာ၍မရ၊ ႏိုင္လိုမင္းထက္ မျပဳသင့္။ တပည့္ကလည္း ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀နဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို လက္ခံေပးရမည္၊ “သူက ဘာမို႔လို႔လဲ”ဆိုတဲ႔ မသင့္ေလ်ာ္တဲ႔ ေပတံတိုင္းမႈမ်ဳိး မလုပ္သင့္။ (တစ္ခ်ဳိ႕က ဆရာသည္ တပည့္၏ အက်ဳိးကို လိုလားေၾကာင္း မိမိကိုယ္တိုင္ ဆရာျဖစ္လာမွ သိလာၾကေတာ့သည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ ဖခင္ျဖစ္လာတဲ႔အခါမွ (သားကို ခ်စ္တဲ႔ဖခင္စိတ္ဓာတ္ေပၚလာမွ) ဖခင္ရဲ႕ ေမတၱာတန္ဖိုးကို နားလည္ လာရတဲ႔ အဇာတသတ္မင္းလို ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။)
မိမိသည္ စာခ်ဘ၀ျဖင့္ ရွိေနစဥ္ ဆရာသမား၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္အခ်ဳိ႕ကို သေဘာမက် မႏွစ္သက္ပါက မႀကိဳက္ေၾကာင္းကို အမူအရာေတြႏွင့္လည္း ျပခဲ႔ဘူးသည္၊ စာပစ္ခဲ႔ဘူးသည္၊ ဆရာ႔ အနီးအနားရွိေနသူမွ တစ္ဆင့္လည္း မေက်နပ္စာ ပို႔ခိုင္းခဲ႔ဘူးသည္။ ဆရာထြက္လာလ်င္ တိုက္ရိုက္ ျမင္ေစရန္ ဂတ္ထူစာရြက္မွာေရး၍ ဆရာ၏ ေက်ာင္းတြင္း၀င္ေပါက္မွာလည္း ခ်ိတ္ခဲ႔ဘူးသည္။ ဆရာအေနျဖင့္လည္း ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးပြားရာ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းကို ေဆာင္ရြက္သည္။ မိမိအေနျဖင့္ လည္း အျပဳသေဘာျဖင့္သာ ေ၀ဖန္လ်က္၊ မေက်နပ္ေၾကာင္းကို ျပသည္။ အပ်က္သေဘာမပါ၊ ပကတိရိုးသား၏။ ဆရာသည္ စိတ္မဆိုးသည့္အျပင္ သူ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလို လုပ္ရတယ္ဆိုတာကို အဖြဲ႔အစည္းၾကားထဲတြင္ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပတတ္၏။
လူခ်င္းမတူၾကသလို အျမင္ခ်င္း တစ္ထပ္တည္းက်ဖို႔ဆိုတာလည္း မလြယ္ကူလွပါ။ သူက ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ေပမယ့္ တစ္ဖက္သားအေနျဖင့္ မေကာင္းဘူးလို႔ ထင္ခ်င္ထင္ႏိုင္သည္၊ ဆရာသည္ ဒီသေဘာတရားကို လက္ခံထား၏။ ဆရာႏွင့္တပည့္သည္ ဘယ္ေတာ့မွ ကင္းကြာလို႔မရ၊ တပည့္ရွိလို႔ ဆရာဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာရသလို ဆရာရွိလုိ႔လည္း တပည့္ဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာရစၿမဲ။ တစ္ေယာက္ထည္းေနလ်င္ ဘာမွမျဖစ္၊ ႏွစ္ေယာက္ေနလ်င္ အသံထြက္လာမည္၊ ဆရာသည္ ထိုအသံကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ မလုပ္တတ္။ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းပီသစြာ သည္းခံျခင္းျဖင့္သာ ေနတတ္၏။
နာယကစည္းေ၀းပြဲတြင္လည္း သူမွားသည္ဟု ထင္ပါက သို႔မဟုတ္ လိုအပ္ပါက မည္သူမဆို ေထာက္ျပႏိုင္ေၾကာင္း, အႀကံေပးႏိုင္ေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚ၏။ မွန္ကန္ေသာ ေ၀ဖန္မႈကိုလည္း လက္ခံ၏။ မိမိေတြ႔ဘူးသည့္ လူႀကီးအခ်ဳိ႕မွာ ထိုသို႔မဟုတ္၊ ေျပာသမွ်ကိုပဲ နားေထာင္ေနရသည္၊ ျပန္လွန္ အတြန္႔ တက္တာမ်ဳိး မႀကိဳက္၊ လူႀကီးကို ကလန္ကဆန္လုပ္သည္, အာခံသည္ဟုဆိုကာ အျပစ္ရွာတတ္ သည္။ အၿငိဳးအေတးလည္း ထားတတ္သည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆို ေက်ာင္းတိုက္ကပင္ ႏွင္ထုတ္တတ္သည္။ “ငါ႔ေက်ာင္းမွာ မင္းလာေနတာ၊ ငါမႀကိဳက္လည္း မင္းထြက္၊ မင္းမႀကိဳက္လည္း မင္းထြက္” ဟုပင္ ၾကားဘူးသည္။ ဆရာသည္ကား ႏွင္ထုတ္ဖို႔ေ၀းစြ၊ အျပစ္ရွာျခင္း, အၿငိဳးအေတးထားျခင္းပင္ မရွိပါ။ “ဘုရားရွင္ႏွင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာ, အရွင္မဟာကႆပစတဲ႔ ရဟႏၱာ သာ၀ကႀကီးေတြေတာင္မွ တပည့္ေတြရဲ႕ ျပစ္တင္ျခင္းကိုခံရတာပဲ၊ ဒို႔လို ပုထုဇဥ္ေတြမွာ ဒါေတြ ဘယ္ကင္းႏိုင္မလဲ” လို႔မ်ား ဆရာ႔ စိတ္ထဲရွိေနမလား၊ ဒါမမဟုတ္ “လူ႔ေလာကထဲေနရင္ လူေတြရဲ႕ ေကာင္းသံ ဆိုးသံေတြကို ၾကားေနရ မွာဘဲ” လို႔မ်ား ခံယူခ်က္ထားေလသည္လား ဆိုတာေတာ့ ဆရာသည္သာလွ်င္ သိပါလိမ့္မည္။
အျမင္က်ယ္၍ ေခတ္မီေသာ ဆရာ
တိုက္တာႀကီးတစ္ခုကို တည္ေထာင္အုပ္ခ်ဳပ္သူတို႔သည္ သာမန္အသိပညာနဲ႔ အေပၚယံ အေတြးအေခၚ, သူလိုကုိယ္လို စိတ္ထားရွိရုံမွ်ျဖင့္ အမ်ားတကာရဲ႕ယံုၾကည္ကိုးစား အေလးထားမႈကို ခံယူႏိုင္စြမ္းရွိသူတစ္ေယာက္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ သူတို႔သည္ သာမန္ဘ၀ကလာေသာ္လည္း သာမန္ထက္ သာလြန္တဲ႔ အရည္အခ်င္းနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းေတြ ကိန္းေအာင္ေနတယ္ဆိုတာ ကာယကံရွင္ ကိုယ္တိုင္တို႔ပင္ သိႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ေၾကာင္လက္သည္းပမာ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါအရ ေပၚထြက္လာတတ္သည့္ သူတို႔ရဲ႕ သဘာ၀စြမ္းရည္ေတြကိုသာ ပတ္၀န္းက်င္က အကဲခတ္ ခန္႔မွန္းႏိုင္ ၾကပါသည္။
မိမိတို႔ဆရာသည္ ကိုယ္တိုင္ စာေပ၀ါသနာပါသူျဖစ္ရုံမက အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္လာ ၾကမည့္ စာသင္သားတို႔အတြက္လည္း အေထြေထြ ဗဟုသုတရွိေစဖို႔ အားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ စာေပမ်ဳိးစုံ ဖတ္ရႈႏိုင္ေစရန္ စာသင္တိုက္ႀကီးေတြမွာ မရွိေသးသည့္ ေခတ္မီစာၾကည့္တိုက္ႀကီးကိုလည္း ပညာရွင္ တို႔၏ အကူအညီႏွင့္ စာၾကည္႔တိုက္မွဴးမ်ားထားရွိကာ ဖြင့္လွစ္ေပးထားသည္။ စာအုပ္တိုက္မ်ားစြာမွ ထုတ္ေ၀သည့္ စာအုပ္မ်ဳိးစုံကိုလည္း လစဥ္တိုင္း ျဖည့္သြင္းေစသည္။
သင္ၾကားေရးဆိုင္ရာမွာလည္း အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစၿပီး ထိေရာက္မႈရွိေစႏိုင္တဲ႔ လက္ေဆာင္ က်မ္းဂန္အစုံအလင္နဲ႔ သက္ဆိုင္ရာအတန္းအလိုက္ အေျဖစုံမ်ားစြာကိုလည္း စီမံေပးသည္။ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာလည္း စာသင္သားမ်ား လည္ပတ္အခ်ိန္ျဖဳန္းေနျခင္းမ်ားကင္းေ၀းျပီး အက်ဳိးရွိ ေစဖို႔ ေႏြရာသီသင္တန္းေတြကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးခဲ႔သည္။
ဒါတင္မက အနာဂတ္ သာသနာ႔တာ၀န္ကို ပုခုံးေျပာင္းထမ္းေဆာင္ၾကမည့္ ထိုသာသနာ့ အၫြန္႔အေၫွာက္ကေလးမ်ား၏ ပညာအရည္အခ်င္း ဘက္စုံျပည့္၀ေစဖို႔ တတ္သိနားလည္သူတို႔၏ အကူအညီကုိ ရယူကာ အဂၤလိပ္စာကို ပါဠိစာေပႏွင့္တြဲဖက္၍ စီမံသင္ၾကားေစပါသည္။ ဆရာ၏ အျမင္က်ယ္၍ ေခတ္မီမႈကို အရွည္ေမွ်ာ္ေတြးတတ္သူတို႔က ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚေနၾကပါၿပီ။ သာသနာ႔တာ၀န္ကို ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ေသာဆရာ၏ သမိုင္းတြင္သည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ေၾကာင့္ ဤေက်ာင္းတိုက္ႀကီး ျဖစ္လာရသလို ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးကလည္း ဆရာ၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ပိုမို၍ အေရာင္တင္ ေျပာင္၀င္းေစပါသည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ဆရာႏွင့္တပည္႔၊ တပည့္နဲ႔ဆရာ ပီတိေတြ မွ်ေ၀ခံစားၿပီး မိမိအက်ဳိးနဲ႔ ေလာကသားတို႔ရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကုိ အခ်င္းခ်င္း ခြင့္လႊတ္နားလည္မႈ (mutual understanding), ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံမႈ (self-sacrifice) ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္လ်က္ လက္ခ်င္းတြဲ၍ စည္းလံုးစြာ အရွိန္အဟုန္မပ်က္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကမည္ဆိုပါလွ်င္ ဆရာအရွင္တို႔၏ စြမ္းအားတို႔ျဖင့္ စီမံဖန္တီး ထားအပ္ေသာ ဤေက်ာင္းတိုက္ႀကီးသည္ ႏွစ္ (၄၀) ျပည္႔မွသည္ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတိုင္ေအာင္ ယခုကဲ႔သို႔ပင္ တိုးတက္၍သာ ေနေပလိမ္႔ဦးမည္။ ဆရာသမားတို႔၏ ေျခရာကိုနင္းႏိုင္မည့္ အျမင္ က်ယ္၍ ေခတ္မီေသာ သားေကာင္းရတနာမ်ား ေပၚထြက္လာပါေစဟု ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတလွ်က္။

အရွင္ေသာဘဏာလကၤာရ

Print this post

No comments:

Post a Comment